lørdag 25. februar 2012

VÅR miljøvennlig produkt

Vi fikk i oppgave å lage et bordarrangement med mest mulig miljøvennlige materialer, og tenke på at det skulle være naturlig, vegativt og forsvinne til naturen igjen. Dette var tema vår, og vi skal i neste uke føye til vår blomster. Dette måtte vi også planlegge. Jeg fikk prøvd meg ut, men ble ikke fornøyd første gang. Så jeg begynne på nytt, etter det så gikk det fort og greit!
første tanke, ønsket ikke å fortsette med det fordi jeg følte jeg ikke fikk fram det som var planen. Å jeg ønsket å prøve på nytt. 

Mine skisser, og plan for dekor med vårens blomster.

Jeg sagte kubbene selv, i ulike størrelser for å få ulike høyder på det, å lage det litt tilfeldigt. deretter bårte jeg hull i stammene og limte på en pinne og stappet inn. Dette gjorde jeg på alle sidene for at produktet/konstruksjonen skulle holde sammen. Deretter lagte jeg noen lyng kuler, men pilgreiner rundt for dekor, og kontrast på form, farge, linjer og en annen effekt, røft og reint fra stammen.
Teknikk, surreteknikk, med bruk av to ståltråder tvinnet sammen. For at det skulle holde sammen skikkelig. Til slutt når jeg plasserte det på arbeidet mitt, båret jeg hull å stammen og limt den inni.

Ferdig
Her har jeg lagt til gåsunger for vårtegn, og får å komme litt i høyde. Jeg lagte også en gjennomsiktig(se gjennom) ¨kubbe¨. Av pil greiner. Jeg har også med oppklippet greiner (bruk av teknikk) for å ha med linjer og et litt levende uttrykk og kontrast i farge, form og linjer. 
Materialene mine er miljøvennlige, men har med som ståltråd, som vill forsvinne med lengre tid enn di andre hjelpemiddlene jeg har brukt. Jeg brukte også lim, det er det einaste som ikke vil forsvinne og er ikke en del av naturen. Dete var bare et hjelpemiddel. Eller har jeg et veldig naturligt uttrykk, og er ganske fornøyd med valg av materialer, ved tanke på kontraster, former og bevegelses. Litt spennende og litt utenom det vannlige.


2 kommentarer: