fredag 20. januar 2012

Valgfri oppgave Uke 3

I uke 3 fikk vil planlegge og velge materialene selv.
Min plan:
Uke 3 Torsdag og Fredag:
Vill lage:
-       brudebukett
Materialer:
-       Baby rosa roser og hvite(25 og ca 10)
-       Brudeslør ( 1grein )
-       Rosa små blomster (tips?, 1-2 greiner)
Okride
-  
Valgte kompetansemål:
Produksjon:
-       -planleggje, gjennomføre og vurdere eige grunnleggjande arbeid med ulike råvarer
-       -eksperimentere med levande materiale og stilar, uttrykk, teknikkar og reiskapar
-      - analysere botaniske materiale og deira eigenskapar som grunnlag for å lage faglege produkt i ulike  stilar og uttrykk
-       -bruke verktøy, materiale og teknikkar på føremålstenleg og forsvarleg mate
Produktutvikling:
-       -gjere greie for lokale og vitskaplege namn på botanisk material
-       -kvalitetssikre bruk og oppbevaring av blomster og andre råvarer i eigen produksjon


Slik ser den ut under, hvor jeg brukte engelhår som er behagelig å holde på å gir gjentagelse i buljong og vikletråden jeg har brukt å feste små blomster oppå brudebuketten. Det gir arbeidet en god helhet. Og med den konstruksjonen jeg har laget på forhånd, hvor jeg brukte tykk vikletråd og laget en dråpe form med hull. Dette ble også fint når jeg tok engelhår under som vill gi en lysere effekt mellom rosene på toppen av dråpen.

Ferdige produktet

Dominanse:
I materialene mine er roser, hvor det er mest av roser og det er det første du ser når du ser på arbeidet. Og heilheten. Dominans i farge er rosa og litt rolig hvit/lyse farger. Formen er rundt, hvor orkidene forsterker dette med di klare linjene og den kontrasten på formal og dekorativ type blomst ( rose og orkide )
Vurdere eget arbeid
Gjennomføring
Jeg har stifter og teipet rosere. Orkidene er limt på med blomsterlim. Konstruksjonen er laget selv, tvinne teknikk. Har surret og tvinnet på blomster, med hjelp av vikletråd og buljong. For gjentagelse av den ytre form. 
Selv føler og ser jeg klart den ytreformen, og har god bevegelse og plassering av rosene. Heng dekoren er ikke for lang i forhold til hele produktet. Orkiden gir en gjentagelse i di hvite rosene i buketten. Og forsterker brudesløret som er til dekor på lengde. Dette gir arbeidet en god helhet, og godt å se på. det er symmetrisk av bruk av rosene, men orkiden gjøre det litt asymmetrisk og derfor gir det er roligt punkt å se på. Rett og fint.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar