mandag 14. mai 2012

Brudebukett øving

Brudebukett

Jeg ønsket å prøve meg på å lage noen brudebuketter/smykker som er litt anderledes. Først prøvde jeg meg på å lage en vifte, jeg fikk inspirasjon fra andre elever som hadde laget det. Hvor jeg så underlaget deres, og laget litt utfra det. Jeg ønsket å prøve litt anderledes, så slik ble det:

Den ytre form klarte ikke holde seg, fordi jeg brukte pinner og ikke tykk ståltråd. Ellers er jeg fornøyd. Dette er noe jeg har lært nå, og fikk øvd meg litt på å sette sammen materialer med hjelp av lim, og høydeforskjell på en flatt overflate.

Her prøvde jeg meg på å lage en brudebukett med en et vanlig underlag til en bukett. denne teipet jeg sammen og limet blomster under, og han andre farger og blomster nerover i arbeidet på en vikletråd.


Her har jeg fressia(gule,rosa), rose og hypericum knopper. ner fra arbeidet, fordi det har jeg bruk inni buketten.


Ble ikke helt ferdig, men fikk prøvd meg ut på en annen måtte, slik jeg kunne tenke mer på hva jeg skulle å kunne lage til sluttvurderingen.

Corsage 
Her øvde jeg på noen smykker til brudgommen, med tanke på sluttvurdering. 

Jeg prøvde meg på to ulike måter, en lang pinne med vikletråd rundt.  limte på fressia, of litt limonium inni mellom den sirkelen jeg laget med buljongtråd. 
Her er en annen måte å gjøre det på, hvor jeg laget et vanlig underlag som vi har mye laget til brud. Med vikletråd surret sammen. her limte jeg også på fressia, limmonium, hypericum bær og en roseknopp. tok også med noen greiner ner over, fordi det var alleredet tvinnet greiner oppe i arbeidet. derfor ville jeg dra det ut fra arbeidet, for gjentagelse.

1 kommentar: