mandag 5. mars 2012

Arbeider til sørge- og minnehøytideligheter

Uke 9 og 10 jobbet vi med bårebukett og båredekorasjon.
Kompetansemål:
- Bruk materialene på en økonimisk måte.
- Kvalitetsikre bruk og oppbevaring og blomster og andre råvarer i eget produksjon.


Dominans: form, farge, overflate


Arbeidene mine er i en dekorativ stilform.
 
1. Første bårebuketten, jeg ble ikke helt fornøyd. Vi hadde en formelvurdering, og side jeg hadde så god tid på meg, fikk jeg tid til å forbedre karakteren min. Av å endre på det jeg gjorde feil på første gangen. 
Det som måtte endres var snitting av blomster og proporsjonene mine, fra bindepunktet(var for kort).
Materialer:
- nellik
- gåsunger
- eucalyphtus
- roser
- voksblomst
- ranukel
- sypress
- bast
- pistasje
Dominans:
Lyse farger, runde former, overflate matt. 
Kontrast i farge: rød/oransj.
2. Andre bårebuketten min, her har jeg di rette proporsjonene. Og enda mer i høyden av enden på buketten. Blomstene punkter mer opp, og har på en måte en vegg til bindepunktet. Limoinumen gir volum og mulighet til å se inn i arbeidet, og forsterker nellikens farge(jevner ut).
Materialer:
- sypress
- limonium
- nellik
- løvemunn
- gåsunger
- eucalyphus
- pistasje
- bast
Dominans:
Hvite toner, med kontraster av rødt oransj.formene i dominans er rundt. overflate: matt.
3. Min første båredekorasjon. Ganske fornøyd, kan jobbe mer med å sjekk at blomstene står fast. og kanskje øve på å lage et litt større neste gang. men det kommer an på hva kunden ønsker. 
Materialer:
- roser
- ranukel
- gåsunger
- sypress
- eucalyphus
- pistasje
- oasis
- båredekorasjon holder
Dominans:
Hvit/lys rosa i farger,formene er runde former fra rosene. Og overflate er matt.

1 kommentar: